Thursday, April 7, 2011

Unexpected

Bab perkembangan Mirza, aku takde la memaksa sgt..mcm kena bleh hafal ABC ke 1,2,3 ke toilet train ke makan sendri ke dan sebagainye... Mostly just go with the flow...when the rite time comes, maka jadilah ia kan...hehe Sebab tu kot, macam Mirza, banyak benda yg aku tak expect dia bleh buat, dia dah bleh buat/pandai...(maybe by age 3+ ni dia memang patut pun dah tau/buat sendri..tapi being me, aku tekejut gak ngan perkembangan dia haha)


1. Dia pandai naik beskal without tayar kecik kat tepi tu... - memang dia sgt beria-ia nak bukak tayar tepi. Dah la a week before that dia naik beskal with tayar tepi dan tergolek, berdarah lutut bagai..aku ingat dia fobia dah. Skali suruh bukak tayar kecik lagi ada la. Ayah dia takdak spanar size 15, so kena pi kedai, tunggu weekend. Sebelum pi kedai, Ayah dah tanya ' nak bukak satu tayar ka dua-dua?' Mirza dengan confidentnya kata 'bukak dua-dua la Ayah' hehe. kat kedai pun Ayah tanya lagi nak bukak satu ka dua-dua tayar, again Mirza insist nak bukak dua-dua. Aku pun dalam hati 'tobat kena pasang balik nih tayar nih', sgt tak konfiden..teruk btoi haha.. Sekali balik dari kedai ja, terus Mirza kayuh beskal, imbang badan without dua-dua tayar kecik kat tepi tu..lajuuuuu...wow! tekejut aku! haha


2. Mirza basuh berak sendri hahaha dah 'abang' kan Mirza :)


*pics naik beskal takdak for now.akan upload later...maybe video of Mirza cycling for the first time without tayar kecik tepi :)

1 comment:

f i x a b a r d said...

putri dah pandai shopping n mix n match baju dia. aku fenin..