Monday, October 11, 2010

Sekolah Mirza

Mirza belum pi sekolah lagi. Skang hantar ke baby sitter, rumah dalam Tmn Pelangi Semenyih tu jugak (aku kat Jln 4/4, babysitter kat Jln 3/8..dekat jek).

Tapi berfikir fikir untuk hantar dia ke sekolah next year - 4 tahun.

Nak hantar pi mana eh?

Antara yg menjadi pilihan utk disurvey2... (baru nak survey..agak2 full dah apa by the time aku nak register end of this year huhu)..di tambah pula dengan Jimmy yg langsung tak mau discuss pasal nak hantar Mirza to school ni. kenape ek? (kot2 korang lebih memahami laki aku haha) Asal aku ckp bab nak hantar Mirza ke sekolah jek, mesti dia terus elak..mesti dia cakap tunggu dulu..kena tgk elok2..tunggu dulu..Mirza kecik lagi hmmmmm...ye ke?

eh..aku tgh cakap pasal pilihan utk di survey kan...here goes:

1. Real Kids Cyberjaya - aku on the way to kerja, drop ja dia kat situ, then balik sekali ngan aku. (ok kah real kids?)
2. Smart Reader, Tmn Pelangi Semenyih - tapi aku rasa pagi saja, tgh hari kena amik and send to rumah baby sitter..larat ka aku nak ulang alik time lunch cyberjaya-semenyih-cyberjaya? kalau Smart Reader ada transportation pun..percayakah aku? ark!
3. Kunun nak islamic, nak hantar ke Genius Aulad..tapi Bangi la pulak...(mungkin tidak)
4. last last...aku hantar jek ke PASTI (Pusat Asuhan Tunas Islam) kat Pelangi Semenyih, so tgh hari dekat nak balik umah baby sitter. PASTI kat Jln 3/9..umah babysitter kat Jln 3/8 hahaha (Jimmy plak risau..dia siap nak survey budak2 yg pi sana cmana..takut ntah hapa2...(eh ada respon plak dia)) haiihhhh

tolonggggg...

4 comments:

Along said...

Smart Reader ada bagi transport usually. Macam Along, tambah RM20 sebulan.

Tapi kan Maiz, Along setuju ngan Jimmy la. 4 tahun kecik lagi la nak hantar pi sekolah. Lagipun bila dah start sekolah betul nanti....11 tahun pi sekolah tu...blum masuk tahun2 kat Uni lagi.

Time dia kecik lagi ni, biar dia main puas2 la.

MaizMalik said...

ye ke along? btol3...mm..orait, lega sket dengar hehhehe

f i x a b a r d said...

hubby aku pon tak bg hantar putri p sekolah next year. sbb dia kate budak2 ni biar le dia main puas2, sbb at this phase of age, learning is through playing.

lg pun takut diorang penat n stress.

Sheyna Othman said...

bagi aku pulak, aku nak hantaq Irfan p school next year. dengan satu tujuan, untuk bersocial. its just 3 hours per day.

up to parents lah semua ni, sebab kita yg kenal anak kita kan :D