Wednesday, March 17, 2010

Bila terasa diri ini disayangi...

sensitif mode plak aku lately pregnen ni.....asyik nak sebak dan mengalirkan air mata. tp alhamdulillah most of it air mata kesyukuran :)

On terasa diri ini disayangi Allah. cmana tu kan. Bila doa demi doa, keinginan demi keinginan....Allah makbulkan. Allah bagi apa aku hope for. Macam mana aku tak nangis? rasa gembira, syukur, rasa takut jugak...napa apa aku nak tuhan bagi nii..... My mom kata, maybe sebab kita selalu sedekah..ikhlas tolong org (yg penting apa buat tu ikhlas kan)...dan its also salah satu ujian Allah..true true. Sometimes Allah bagi kita masalah, musibah sebagai ujian..tgk kita ni sabar tak, ingat Allah tak. and sometimes Allah bagi kita kesenangan, makbulkan apa kita nak...nak tgk kita ni bersyukur ke tak..ingat Allah tak, jangan rasa riak dan bongkak... Kalau kebendaan seperti rumah, kereta tu kita boleh usahakan, cari wang ringgit..untuk dapatkan...tapi what about benda yg memang takdir sahaja yg menentukan..seperti berkahwin and end up dengan husband yg 'sempurna' (bagi kaca mata aku la) and dikurniakan cahaya mata (dan dapat boy ada, girl ada-insyaAllah)...tak ke sebak dan bersyukur sgt sgt sgt... My mom jugak kata...rezeki tu tak datang dalam bentuk wang ringgit dan kebendaan sahaja...true true...dapat anak, rezeki tu...dapat makan apa nak, rezeki tu...doa dimakbulkan, rezeki tu...btul tak.

Jadi bersyukur tu penting...tak kira kalau dalam kesusahan pun, syukur, ada org laaagi teruk. kalau dalam kesenangan pun, syukur, beringat-ingatlah....

Kan aku kata, emoticon aku nih sejak menjak pregnen. Haritu time aku teruk morning sickness, Jimmy buat semua benda pun aku sebak....nangissss...ucap terima kasih kat Jimmy..sanggup dia buat semua benda..sikit pun tak merungutt..tak mengungkit..muka kelat sket pun tak dak! tak dapat habuan apa pun..ada gak org sanggup buatkan utk bini kan hehehe

*oh btw.....smalam buat detail scan, Dr kata insyaAllah baby girl..aku nampak jugak! memang baby terkangkang haha tak malu sungguh...hopefully keluar nanti memang btul girl la haha

8 comments:

aniscomey said...

wah maiz..sepasang aa nanti kan....

take care maiz...

MaizMalik said...

tq anissss hehe

ninaC said...

besttt nyaaaa.
:)

fiziskandarz said...

wahhhhhhh maizzzzzzzzzzzzzzzzzzzz akan mendapat sepasang kah syoknyer syoknyer.. mirza kirana mendapat adek girl sila tidak buleh membuli okeh!! [ haa buli mama nyer jeh ok uncle kasik, suh dia ajak manyak2 sket tip2 melukih cantik2 ] :D

MaizMalik said...

hehe tq allsss...doakanlah btoi2 kluar girl eh haha so far Dr confident la, sebab detail scan, and nampak clear..tapi who knows kan, kuasa tuhan hehe tapi apa pun alhamdulillah, baby sihat pun dah cukup kan..tak kisah la laki ka pompuan.

aunty&uncle fiziskandars bila nak balik mesia nii...

zehan said...

bagus Maiz nye entry this time.. btol tuh, masa senang, kita jgn lupakan Allah, perbanyakkan solat, jgn tinggalkan yg wajib2... Sbb ujian Tuhan kita tak tau... Ok, Maiz take care...

Sheyna Othman said...

best Maiz. ada sepasang.
tambah sepasang lagi?

dilla said...

maiz.. tengok ticker hang mcm sama je ngan aku.. due date sama kaaa..? ehehehe...