Tuesday, July 28, 2009

Ketidaktentuan...

Pending lagi 2 benda yg masih ketidaktentuan dalam hidup saya..benda yg paling penting la, bukan benda remeh temeh seperti 'jab gi hujan ke tak?' or 'adakah saya kena demam denggi?'...tetapi sangat super penting iaitu:

1. Pertukaran tempat kerja - dapatkah saya tukar tempat kerja secepat mungkin, kerana kalau lambat, majikan baru dah tak larat tunggu dan ramai lagi yg apply...maybe majikan baru akan amik ja sapa yg boleh masuk cepat...huwaaaaaa....sia sia ja. tempat saya sekarang sudah ada pengganti dan GM dah sign untuk lepaskan saya..dan paling penting dah takdak hati nak buat keja skarang...camno tu?!
IMPLIKASI: sgtlah penting hingga menyebabkan emosi tak stabil, tak bleh tidor malam dan di saat saat genting boleh membawa kepada pertumpahan air mata huhu
RASA NAK TERAJANG: apabila saya merayu dan mengharapkan proses pertukaran boleh dipercepatkan oleh HR, HR punya bos memberi jawapan ' what do u expect? this is TI EM' ??!!! dan boleh bila terjumpa di building tempat majikan baru (saya kekadang pegi sbb ada meeting), boleh bos HR tanya saya 'eh, dah keje sini ke?' dengan tersenyum sinis dan MEMANG PERLI la kan..ko bos HR takkan taktau aku dah lepas ke tak!
HARAPAN: masih ada, kerana manager HR (bawah bos HR tu) sgt prihatin dan efisyen, I LIKE! Dia kata saya takyah tunggu sampai bulan September, dan boleh pindah tempat kerja secepat mungkin...amin.

2. Bila nak dapat pengganti keretaku niii - sudah 2 kali terlepas kereta idaman kerana lambat made decision..huwaaaaa ye la, bukan skit2 RM nak kuar ni, bukan sebulan dua nak pakai niiii...haiyyaaaa dah bukan rezeki, ye tak? nak sedapkan hati hehe
IMPLIKASI: juga sangat penting sebab kerja sekarang kena meeting sana sini dan kekadang ada event, sgt patah kaki dan mengharapkan belas ehsan org nak tumpangkan. Dah biasa independent kan, nak ke mana2, pacu ja kereta sendri hihi patah kaki patah kaki....tension tension hmmm
RASA NAK TERAJANG: apabila saya telepon dealer kereta import itu, dan dia dengan konfiden kata ada-ada kereta yg saya cari itu dan dengan spec yg saya nak tu..alih alih pegi (bukan dekat2 nih!..dah la kena ajak kawan tumpangkan kereta dia) takdak pun yg dia kata ada tu kat showroom dia, dan spec ntah hapa2, tak sama dengan yg saya cari! apakah! hellooo..saya nih datang jauh tau! kena tumpang kereta org pulak tuh! hangen lah nihh....
HARAPAN: juga masih ada, tapi terpaksa gamble lah..kena jugak buat booking walaupun kereta masih blum tiba..(seems like everybody is doing that - booking & loan dah approve before they even see the car! - series mcm goreng pisang panas ini kereta) harap dapat seperti spec yg dijanjikan dan tak kena tipu. Kalau tidak, kena restart cari baliikkkk....

*saspen saspen..mana dapat dulu, tukar tempat kerja or kereta jeng jeng jeng...

4 comments:

ninaC said...

suprise nih tunggu keta maizzz..

good luck on bertukar tempat kerja!

Sheyna Othman said...

itu lah...mak pun suspense nyah!
CLUE: kereta import yg laris macam pisang panas.

Adakah continental atau Keta Japang? Hanya Maiz n Jim saja yg tauuuu.

Aku rasa 2-2 dapat serentak. Double happiness!

sitihadiana said...

ihik.baca entry hg nih buat aku rasa nevess gakk..bab tukaq keja jgn main2 wehh..mmg saangt menyiksa jiwa raga.periuk nasik tu..semoga cepatla setel tfr hg eh maiz..tfr within same comp kan? bnykkan bersabar nooo... ;)

wah dis year ramai kengkawan aku ber-rumah baru..ber-keta baru..sronok baca entries hampa nk msk umah baru etc nih.time aku dulu tadak geng nk compare2, share2 info psl umah. ;(

MaizMalik said...

ark tu lah..aku nih lagi la saspender hahhaha
sheyna, aku peminat kereta japang yg setiaaaa!
nana, memang dengar seperti sronok (memang seronok pun dapat benda2 baru nih)..tapi sebelum nak dapat tuh..mak aih..bukan senang nak dapat benda yg kita nak nih ek huhuhu