Monday, November 22, 2010

Hong Kong Disneyland Trip














Kali ni btol2 punya cuti2 holiday ya :) aaaaahhhhhhhhhh Hong Kong Disneyland...what can I say..Its so magical :) .... *terus tak reti nak xpress cmana lagi dah* ;)


Wednesday, November 3, 2010

3 hari 2 malammm...

bukan pi cuti-cuti malaysia..tapi pi bermalam kat Hospital Pakar An-Nur, Bangi ;p

terasa aku ni seorang mama yg bongok...4 weekends dah tak baik2 selsema & batuk kahak & breathing difficulties (asik kena sedut hidung ja) and 4 times went to klinik biasa/Dr. biasa and tak baik2 jugak...baru nak pi paed/pakar kanak2...bongok kan.. *sigh*

i should have pi paed awai2 lagi...huwaaaaaaaa sorry Mishaaaa...

tak sangka begitu kronik...tapi menurut paed..memang nampak mcm healthy..tapi actuallynya..kalau batuk basah/berkahak berterusan..non stop..and budak pun mcm merah padam meneran batuk tu..memang something wrong.tak normal lah tu...mana nak tau, tak penah ada history family asthma (jimi pun takdak family asthma)...tapi Misha belum tahap asthma yg teruk tu..hopefully takkan berulang lagi. and hopefully after this no more kena admit to hospital.

Mirza dulu penah kena admit sebab cirit birit yg teruk, efek from viral fever. Kena admit and cucuk tangan lagi..umur 8 ka 9 bulan kot..apa pun before umur setahun la..ciann..darah2 yg mama tak tahan tu. Sib baik sgt Misha tak kena cucuk tgn...tak sanggup tgk tangan kecik kenit gebu kena cucuk! Tapi after that, Mirza tak dak dah kena admit..so far ok la..demam selsema gitu2 la..takdak la yg kronik..alhamdulillahh...

Tapi cian gak Misha kena admit, neb every 6 hours and chest physio (with suction)..seksa jugak suction tu eh...tapi for me as long tak melibatkan darah..takpa..mama tak pengsan haahaha lagipun kesian dia takleh bernafas melebihi segalanya..tolonglah suction, as long anak saya sihat dan selesa selepas itu..tu ja yg mama nak huhuhu

pictures taken from mobile phone, sorry quality low sket...pics yg melibatkan Misha tgh terseksa kena suction ka..kena neb ka..memang tak amik...I don't wanna remember :(






Misha and her tong gas huhu

too small for katil hospital kan? hehe


And this pic below..its time to go home! yey!


Friday, October 22, 2010

Cita-cita

Dulu aku rasa pernah letak post pasai Jimmy tanya Mirza, nanti besar Mirza nak jadi apa (& siap bagi option..nak jadi engineer ke, pilot ke, dr ke..camtu la) and Mirza jawab "Mirza nak jadi LION" hehehe I think somewhere before birthday 3 tahun (tu yg tema birthday pun Safari+dia jadi lion) hehe..



Baru2 ni..di umur 3 tahun lebih..hehe Jimmy tanya lagi..Mirza, nanti besar Mirza nak jadi apa? nak keja apa?


Mirza: Mirza nak bawak cekadok (jengkaut tu laa..dia panggey cekadok) - sambil buat gaya tgn dok kaut tanah hehehehe




Ya Allahhhh anak akuu...hahaha dia ingat bes kot kan?

Monday, October 11, 2010

Sekolah Mirza

Mirza belum pi sekolah lagi. Skang hantar ke baby sitter, rumah dalam Tmn Pelangi Semenyih tu jugak (aku kat Jln 4/4, babysitter kat Jln 3/8..dekat jek).

Tapi berfikir fikir untuk hantar dia ke sekolah next year - 4 tahun.

Nak hantar pi mana eh?

Antara yg menjadi pilihan utk disurvey2... (baru nak survey..agak2 full dah apa by the time aku nak register end of this year huhu)..di tambah pula dengan Jimmy yg langsung tak mau discuss pasal nak hantar Mirza to school ni. kenape ek? (kot2 korang lebih memahami laki aku haha) Asal aku ckp bab nak hantar Mirza ke sekolah jek, mesti dia terus elak..mesti dia cakap tunggu dulu..kena tgk elok2..tunggu dulu..Mirza kecik lagi hmmmmm...ye ke?

eh..aku tgh cakap pasal pilihan utk di survey kan...here goes:

1. Real Kids Cyberjaya - aku on the way to kerja, drop ja dia kat situ, then balik sekali ngan aku. (ok kah real kids?)
2. Smart Reader, Tmn Pelangi Semenyih - tapi aku rasa pagi saja, tgh hari kena amik and send to rumah baby sitter..larat ka aku nak ulang alik time lunch cyberjaya-semenyih-cyberjaya? kalau Smart Reader ada transportation pun..percayakah aku? ark!
3. Kunun nak islamic, nak hantar ke Genius Aulad..tapi Bangi la pulak...(mungkin tidak)
4. last last...aku hantar jek ke PASTI (Pusat Asuhan Tunas Islam) kat Pelangi Semenyih, so tgh hari dekat nak balik umah baby sitter. PASTI kat Jln 3/9..umah babysitter kat Jln 3/8 hahaha (Jimmy plak risau..dia siap nak survey budak2 yg pi sana cmana..takut ntah hapa2...(eh ada respon plak dia)) haiihhhh

tolonggggg...