Sunday, April 8, 2012

Company Outing: Horse Riding & BBQ


































During ayah's company outing. This is at Sg. Ramal horse Riding Club. Public can just go for horse riding dengan bayaran berpatutan. Family kami je yg pakai ala2 cowboy ni - tapi takdak pun hadiah utk best dressed hahaha saja suka suka ;) Makan best & Mirza pun seronok dapat naik horse, maybe boleh datang lagi next time kalau Mirza berminat nak belajar naik kuda ni :) Adik? takut teriak meraung kuat giler! ha ha ha sabar je la...




Beranak Pinak





















Mirza is now a penternak ayam yg berjaya hehe.
His pet- CipCip & TamTam is now a proud parents of 3 cute little chicks :)
Imagine how geram Mirza & Misha tgk anak2 ayam yg kiut miut tu, takut depa penyet2 ja sat ni hahaha Alhamdulillah ketiga-tiga anak ayam survive, cuma sedihnya last week (early April), one of the chick kena sambar dengan kucing! huwaaa sedih... so now left with 2 sahaja.

February 2012










Time awal bulan 2, ada cuti berderet-deret, Nuzul Quran + thaipusam, my family & in law (family Jimi) went to Universal Studio Singapore.


Ingatkan Singapore tak cuti, tak ramai la orang kan...tapi tidaakkk, penuh gila. Actually sampai tahap takdak mood, sebab penuh sangat manusia. Nak amik gambar pun tak nampak apa background..penuh manusiaa hehehe


So kesimpulannya, kena pi balik la kan, time no holiday at all hehehe picture akan upload later, takde plak dalam computer ni...


And kesimpulan USS ni, kalau I bandingkan dengan Hongkong Disneyland, macam tak aci la kan, HK Disneyland tanah besar+luas...tapi I think better go to Hongkong Disneyland utk yg ada anak baya anak I ni (2-5 years old). USS sesuai untuk older children, boleh enjoy all rides, coz kat USS limited, kena ikut size ni, tinggi tu +++ And becoz tempat yg kecik, memang penuh sgt rasa manusianya...bayangkan nak tunggu nak naik rides sampai kena Q 2 jam! Surrender lah kan :) And it isss HOT, wajib bawak drinking water byk2.

January 2012

Chinese New Year celebration at Mirza's School: teacher tulis wear traditional costume kan, so ingat kena pakai Chinese saja, so beria-ria lah mama beli :) geram tgk cheongsam girl, terbeli jugak untuk Misha hehe Semangat tak semangat, rupanya org lain (Malay) pakai ja baju melayu/baju kurung, Mirza sorang ja pakai baju cina, siap bawak kepala naga/lion dance hihihi