Monday, October 11, 2010

Sekolah Mirza

Mirza belum pi sekolah lagi. Skang hantar ke baby sitter, rumah dalam Tmn Pelangi Semenyih tu jugak (aku kat Jln 4/4, babysitter kat Jln 3/8..dekat jek).

Tapi berfikir fikir untuk hantar dia ke sekolah next year - 4 tahun.

Nak hantar pi mana eh?

Antara yg menjadi pilihan utk disurvey2... (baru nak survey..agak2 full dah apa by the time aku nak register end of this year huhu)..di tambah pula dengan Jimmy yg langsung tak mau discuss pasal nak hantar Mirza to school ni. kenape ek? (kot2 korang lebih memahami laki aku haha) Asal aku ckp bab nak hantar Mirza ke sekolah jek, mesti dia terus elak..mesti dia cakap tunggu dulu..kena tgk elok2..tunggu dulu..Mirza kecik lagi hmmmmm...ye ke?

eh..aku tgh cakap pasal pilihan utk di survey kan...here goes:

1. Real Kids Cyberjaya - aku on the way to kerja, drop ja dia kat situ, then balik sekali ngan aku. (ok kah real kids?)
2. Smart Reader, Tmn Pelangi Semenyih - tapi aku rasa pagi saja, tgh hari kena amik and send to rumah baby sitter..larat ka aku nak ulang alik time lunch cyberjaya-semenyih-cyberjaya? kalau Smart Reader ada transportation pun..percayakah aku? ark!
3. Kunun nak islamic, nak hantar ke Genius Aulad..tapi Bangi la pulak...(mungkin tidak)
4. last last...aku hantar jek ke PASTI (Pusat Asuhan Tunas Islam) kat Pelangi Semenyih, so tgh hari dekat nak balik umah baby sitter. PASTI kat Jln 3/9..umah babysitter kat Jln 3/8 hahaha (Jimmy plak risau..dia siap nak survey budak2 yg pi sana cmana..takut ntah hapa2...(eh ada respon plak dia)) haiihhhh

tolonggggg...

Sunday, October 10, 2010

RainbowS = Pelangi Semenyih hehe

Aku memang dah lama ada idea nak let go barang2 yg sudah tak digunakan or tak penah guna yg aku dok simpaannn ja tu. Some of my frens pun ada buat blog utk letgo barang2 nih..cuma aku nih tak terjalan jalan lagi idea tuh hehe..malas..

Tapi apa pun skang dah start: http://maizmalik-rainbows.blogspot.com/
*thanx to someone yg berminat nak beli prop birthday party tema cowboy Mirza dulu tu haha

Feel free to visit and rekemen kat sapa2 yg agak2 interested :)

Sunday, October 3, 2010

Al-fatihah

Al-fatihah buat arwah Ahmad Faizol - bekas tunang Manjalara (my sister) yg passed away last Friday..semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang2 yg beriman..aminnn..

FYI, arwah meninggal disebabkan cancer kulit..dah merebak ke tulang. we all know pun lepas bertunang...tiba2 ja dah stage 4 dan cronic....

Thursday, September 23, 2010

Selamat Hari Raya Aidilfitri 2010


Salam Aidilfitri, Maaf Zahir Batin

ikhlas dari,

Mohd Zaini

Maizura Eliana

Mirza

Misha


anak teruna den, Mirza :)

My family - with my dad, mom & adik-Manja


Salam..dah terlambatkah utk wish selamat hari raya? hahaha


Tahun ni aku agak kalut, barulah terasa kepanics-an menghandle 2 org anak...tera nak siapkan sorang demi sorang hehe tapi terasa sgt lebih bahagia dengan kehadiran baby girl Misha for this Raya :) dan walaupun aunty2 Jimmy yg kerek telah berpakat utk kunun boikot family Jimmy dan tidak mahu pulang beraya di kampung (heh! their lost!)..kami sket pun tak terasa kekurangan or kehilangan..:p raya la hampa kat KL tu :P


Raya tahun ni pagi raya di Taman Jaya (my parent's house) - ya, walaupun kahwin dengan org se-negeri, kami tetap berebut hahaha sambil berkira/bergilir malam raya tido kat umah sapa hahaha (and maybe menghitung jam..dah brapa lamaaa kat umah sapa keh keh keh) tu tak termasuk nak beraya umah sedara dia..and umah sedara aku..which is berlambak2 kat alor staq tuh kan...and rumah kawan2 lagi..uihh..panics panics! tapi sgt best! meriah! jenuh susun raya first, 2nd,3rd.....lunch and dinner kat rumah ini dan itu...haha


BTW, Ahad ini 26 September 2010, a few of Jimmy's colleague will be coming to our house (braya sambil nak tgk Misha) + they are on the way to Seremban kot...so nak singgah la. So dah alang2 nak buat makan2 sket, nak jemput la u ols datang ke rumah, kalau free2 tu kan..not sure nak masak apa..tapi is thinking of Laksa, ketupat palas,rendang ayam, nasik himpit. and depends on kalau anak2 aku behave hahaha so aku bleh masak dengan aman nya hihihi eh ketupat palas tu I buat sendri tau..dari masak pulut, balut dan masak kembali utk makan hehe so wajib try tuh! org utara punya specialty tu. Tak kisah wat time nak datang hari ahad tu, selagi ada matahari hihi boleh lah datang yer :)